Onsdag

Och i morgon ska vi och skriva papper och betala handpenningen på huset :D
Elvira har hitta på volymratten till tven så hon höjer ljudet så mkt de går de de brummar i hela lägenheten nu så sitter hon och as skrattar :) Men man blir nästan döv! Så man får springa och vrida ner snabbt som attan.

Igår var vi ute i sellnäs, Andreas fiskade med en vän och jag var ute och gick med Elvira och Tindra så kommer de en fet grispadda till kärring med sina två hundar(flatcoated retriever) och den ena lyckas krypa ur halsbandet och flyger på Tindra och har typ hela henne inne i käften så hon skrek som jag vet inte vad så jag fick panik och typ firade upp henne hängandes i kopplet och fick tag på henne och gömde henne under min arm,då höll hundfan på att bita mig i handen..:S

Och den andra hunden släppte kärringen bara så den sprang ju fram till Elvira i vagnen så vart ju livrädd att den skulle göra nått på Elvira. Men hon verkar då inte ha blivit skadad,hon vart nog bara rädd min lilla råtta :(
Kommer ju bli jävligt lätt att lära henne bete sig bland hundar nu när hon blir anfallen hela tiden och värst är det när de kommer svarta stora hundar,då hon blivit anfallen 2 gånger av sånna..
Jaja, är inte mkt att göra åt att andra inte kan ha koll på SINA hundar, jag har då koll på min iallafall och då tycker jag att hon inte ska råka illa ut!

Undra varför de ger sig på Tindra i huvudtaget ? Hon väger 1,5kg och är kanske 20 cm hög.. Ser de henne som ett litet byte eller nått?
Jag ska konstruera en stålbur som Tindra ska få gå runt med på sig så ingen kan bita henne..


Just nu sitter jag på soffkanten och har Elvira bakom mig som sitter i sin gåstol och pillar på min tatuering i svanken, gullungen min <3


Fräkning mamma och världens sötaste Elvira.


Mamma/mormor,Micke och morbror Rasmus är i spanien dem små grisarna de åkte dit i fredags och ska vara där i nästan 3 veckor. Jag var med dit för 2 år sen jag är rätt avundsjuk på dem som är där!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0