1 år och 9 månader

Har vi varit förlovade nu, Andreas och jag.

Jag älskar dig mest utav allt även fast jag kan hata dig mer än allt annat på denna jord vissa stunder.

Mycket har hänt den senaste tiden, jag har blivit medryttare till en oldenburgare/halvblods valack,men lika fort som jag började ta hand om honom så sket det sig då kärringen som äger honom inte riktigt vet vad hon håller på med så jag får allt vänta på min älskade häst!
Men jag ska försöka skaffa mig ett jobb när Elvira börjar hos dagmamman så ska vi köpa vår egna lilla gård där jag har mitt egna stall och kan ha honom på foder istället så jag slipper kärringen!

Och vi har planer på att lämna detta hus till sommaren,när de byggt dem här huset så lär dem ha missat att isolera det,det är SVINKALLT här hemma! Skittråkigt och om jag ska flytta så SKA jag flytta närmare Ludvika! Rämshyttan skulle vara alldelens toppen, men husen blir så jävla dyra när vi drar igång och vill ha - sjön intill huset,stor gård,stall- något man kan bygga ett stall av, och så vill vi såklart ha ett någolunda vettigt hus och inte börja renovera på en gång som vi gjorde här...Men iochmed att detta bara är en bostadsrätt så vill vi inte lägga ner mer pengar på det än vad vi redan gjort!

Enda jag är lite bekymrad över är Elvira om vi ska flytta, eftersom jag har hittat världens bästa dagmamma så hinner Elvira knappt börja där innan hon ska sluta då jag vill flytta närmare min familj.

Har även börja fundera på om jag ska skaffa mig en lite större hund också, Ingen valp utan en vuxen hund då Tindra inte kan försvara sig mot en dryg valp då hon inte törs säga ifrån på riktigt...
Jag vill ha en hund som kräver motion som tvingar mig ut och röra på mig.
Ingen liten Tindra som ligger inlindad i en filt i mitt knä, hon går knappt av gården nu när de är såhär kallt ute.. Och när de blir för kallt åt tassarna stannar hon bara och skriker.
Äh, får väll se hur jag gör med alltihopa för härdan efter tänker jag inte rätta mig efter den andra hälft som bor under detta tak.. Han får göra allt han vill då ska jag med få göra vad jag vill!

Nej nu har jag inget mer att dela med mig av så är nog bäst att avrunda här, skönt att kunna skriva av sig lite mellan varven :)


Det går så förbannat segt att ladda upp bilder så de skiter jag i nu.

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0