Flyttat

Äntligen bor vi i vårt lilla hus här i Bäsna.
Elvira har lärt sig så mycket på den senaste tiden:
Hon står på alla fyra
kan sätta sig upp själv
ställer sig upp själv i sängen
tar sig framåt på golvet på lite underliga vis

Så nu lär man vara med hela tiden :)

Jag håller även på att bli tokig på lilla Alice som aldrig vill lära sig att man pissar och skiter utomhus på kvällen innan man går in och lägger sig men bara jag har fått upp mitt staket runt gården så de bara är att kasta ut henne så kommer nog detta bli bra.. Vilken skillnad de är från hund till hund, Tindra var världens lättaste valp att ha och göra med tillskillnad emot Alice.

Lilla jag har även hunnit med att kugga på körkortteorin men har klarat uppkörningen vilket jag gjorde i fredags även fast jag körde fel, skyllde på att jag var så nervös men så farligt nervös var jag inte :P Så på onsdag morgon ska jag skriva för teorin igen och hoppas innerligen att jag klarar de då för då har jag mitt alldeles egna körkort, vilket kan vara ett stort + eftersom vi flyttat dit vi gjort, tar en kvart med bil in till Borlänge.
Och här om någon dag ska jag åka till mitt gamla "jobb" och tarva lite på en häst så jag får rida lite igen.. Har redan utsett mitt offer för framtiden och de kommer bli Shibus,en varblodshingst som lagt karriären på hyllan som är skitfin att rida förutom att han har lite knackig gång i skritten. Men allt kan man ju inte få :)

På onsdag efter min skrivning så ska vi åka till stockholm en sväng och gå på grönan och skansen och de där för att sen sova på hotell,få se hur detta kommer gå på Elvira som har fått ett sånt jäkla humör..

Nej nu ska jag nog gå och lägga mig och vila lite medans Elvira tog sig en tupplur på nytt här.. Andreas är och fiskar med bror sin i Säter så är hemma för första gången själv i huset.. Ska ta mig ut på en rundvandring här i byn lite senare bara de slutar regna riktigt sånt här pissdugg är de ute!



Dem finaste i hela världen, jag älskar er mest utav allt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0